Aangekomen op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Cleveringa - WaarBenJij.nu Aangekomen op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Cleveringa - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Curacao

Blijf op de hoogte en volg Linde

02 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

Hier is dan eindelijk mijn verhaal die ik een paar dagen geleden al had beloofd.
Zondagmiddag ( plaatselijke tijd) kwamen we aan op het vliegveld van Curaçao. Eenmaal buiten kwam de warmte ons tegemoet. Er zou een taxi voor ons geregeld zijn, maar die konden we niet vinden. We besloten om maar eerst guldens te pinnen om vervolgens weer terug naar de aankomsthal te gaan. Daar zagen we dan toch een bordje met onze namen erop en we stapten in een oud, vervallen busje. Als snel bleek dat er eigenlijk geen verkeersregels gelden hier. Het is gewoon rijden en voorrang nemen. Eenmaal aangekomen bij ons appartement werden we onthaald door de eigenaresse. We hebben een rondleiding gekregen en hebben boodschappen gedaan. Toen we terug wilden naar ons appartement konden we de weg terug niet meer vinden. Na een tijdje rond te hebben gelopen werd het toch al donker. Aangezien meerdere mensen ons verteld hebben dat we niet in het donker over straat moesten lopen hebben we hulptroepen ingeschakeld. Gelukkig wilden Lysanne en Lianne ons ophalen met de auto, om zo toch nog veilig thuis te komen.
De volgende dag hebben we rustig aan gedaan. We wilden graag naar het strand maar hadden geen auto, waardoor we ons hebben vermaakt op het balkon. Het bleek dat een auto op het eiland geen overbodige luxe is. Het is niet ver lopen naar de supermarkt maar met deze hitte is het eigenlijk niet te doen. Dus nu is het afwachten of we op korte termijn een auto kunnen krijgen om dan het eiland verder te kunnen verkennen.

Vandaag heb ik mijn eerste stagedag gehad. Het is een erg grote school en heb een leuke, gezellige groep. Er was een invaller dus heb mijn coach nog niet gezien. Ze begonnen vandaag met een maandopening. Er werden gebeden voorgelezen want het is een katholieke school. Eenmaal in de klas heb ik me kort voorgesteld en begonnen de lessen. In de klas hangt een krijtbord, maar daar heb ik al 2 jaar niet meer mee gewerkt. Die skills moet ik dus nog even oefenen!De kinderen waren erg lief en geïnteresseerd. De kinderen waren jaloers dat ik uit Nederland kwam want " daar is het altijd zo lekker koel". Haha het maakt dus niet uit waar je woont iedereen heeft altijd iets te klagen over het weer :). Morgen weer een dagje stage en hopelijk dan een auto om het eiland te verkennen. Ik hou jullie op de hoogte!!

  • 02 September 2014 - 23:43

    Mama Marjan:

    He lieve schat!
    Eindelijk je verhaal,want we willen natuurlijk alles weten :) zo'n geweldige reis helemaal naar curacao. Gelukkig heb je lieve vriendinnen mee en kunnen jullie samen op avontuur!
    Dat ging dus goed van start de 1e dag! Goed geregeld meiden..
    En nu met krijtjes op het bord schrijven, ja da's nog eens andere koek! Zagen al het eerste 'enge beest' op Lyanca's facebook en geen hulp in de buurt, haha.. Dat heet op eigen benen staan! Hoop dat de beestjes wat uit de buurt blijven, Lin!
    Lekker genieten en heel veel plezier, lieverd!
    Liefs van ons!!!

  • 03 September 2014 - 08:19

    Wendy:

    Gaaaf Lin! Leuk om te lezen. Word maar lekker bruin in die hitte ;). Kusjes!

  • 03 September 2014 - 20:38

    Sanne:

    Hoi linde,
    Wat leuk om te zien dat je het daar fijn hebt. Geniet ervan hè, xx Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Stage lopen op Curaçao.

Recente Reisverslagen:

15 November 2014

Nog 1 nachtje

05 November 2014

Nog maar anderhalve week!

11 Oktober 2014

We zijn al weer op de helft!

15 September 2014

De eerste weken zitter er al weer op!

02 September 2014

Aangekomen op Curacao
Linde

Op stage op Curaçao.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 2305

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 15 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: