De eerste weken zitter er al weer op! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Cleveringa - WaarBenJij.nu De eerste weken zitter er al weer op! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Cleveringa - WaarBenJij.nu

De eerste weken zitter er al weer op!

Blijf op de hoogte en volg Linde

15 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Na vele appjes en berichtjes over waar mijn verhaal bleef, is die hier toch eindelijk! Sorry, had het veel te druk met het strand en het genieten van de zon! :)
Maar natuurlijk ook met stage. Ik loop hier elke maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag stage. De woensdag ben ik lekker vrij dus dat betekent heerlijk bijkomen op het strand of naar Willemstad.
De stagedagen zijn erg leuk en heb een gezellig klas en coach! De middelen die je in Nederland tot je beschikking hebt, heb je hier niet. Zo mis ik hier het digibord wel een beetje. Het is toch handig om af en toe een filmpje, plaatje of andere hulpmiddelen te gebruiken bij een les. Ook het lesgeven zelf is hier wel anders. Alle ramen en deuren staan open in het lokaal en de ventilatoren aan het plafond draaien op volle sterkte! Er is dus best veel lawaai in het lokaal, waardoor ik soms wat schor van stage terugkom om boven het geluid uit te komen. Een ander verschil is dat ze hier in de beginfase van het IGDI model zitten. ( Voor de niet Pabo-ers onder ons: een bepaalde manier/volgorde van les geven). Mijn coach vraagt dus regelmatig hulp aan mij bij het lesgeven aan de hand van het IGDI model. Zo leert zij dingen van mij en ik van haar. Ook heb ik al hele dagen lesgegeven en dat was hartstikke leuk! Ook al overleggen en oudergesprekken bijgewoond dus ik leer hier genoeg!

Rond een uur of 1/half 2 ben ik vrij van stage en dan ligt er dus nog een hele middag op me te wachten. Vaak gaan we dan lekker naar het strand om te zonnen of lekker dobberen in de zee. In het weekend gaan we vaak naar een "ver" strand en een strand dichtbij. Ook heb ik een snorkel gekocht om het onderwaterleven te kunnen zien. Soms zie ik zulke grote vissen dat ik me afvraag of ik wel wil weten dat ze daar zwemmen......
Zondag zijn we na het strand uiteten geweest met z'n allen. We hebben heerlijk gegeten op een terras aan de zee.
Vandaag weer naar stage geweest en net hebben we research gedaan naar goedkope tochten naar Klein Curaçao. Het moet daar prachtig zijn met hagelwitte stranden, helder blauwe zee en zeeschildpadden. Waarschijnlijk vanavond boeken en dan nemen wij zondag de boot naar Klein Curaçao.

Hopelijk zet ik de volgende keer sneller een nieuw verhaal erop maar ik kan niks beloven. Andere dingen ( zwemmen, snorkelen, zonnen, uiteten) zijn ook erg verleidelijk!

Liefs Linde

  • 16 September 2014 - 09:54

    Wendy:

    Heerlijk lin, wat een schooltijden!! Hoe zijn de schoolvakanties dan verdeeld? Zijn die korter of hebben ze daar gewoon heel veel vrij? Leuk dat je weer geschreven hebt, vaker graag! ;) liefs xxx

  • 16 September 2014 - 10:21

    Rosa:

    Klinkt heerlijk Linnie. Tof dat je al zoveel verantwoordelijkheid krijgt in de klas. Lekker genieten meid, ik volg je op de voet!xx

  • 16 September 2014 - 10:40

    Simon:

    Ik bespeur één en al enthousiasme. Houden zo!

  • 16 September 2014 - 10:53

    Cobi:

    Wat een enthousiast verhaal Linde! Je leert er veel en je geniet volop! Wat een mooie combinatie! Dat nieuwe systeem van lesgeven ken ik ook niet, hoewel ik wel P.A. heb gedaan, wel lang, lang geleden.... Zonder digibord word je je even terug geworpen naar de basis Linde, ook niet verkeerd. Ik wens je nog heel veel plezier! We lezen graag je volgende verhaal! Liefs, Cobi

  • 16 September 2014 - 21:20

    Sanne:

    Hoi lin, ik ben hartstikke blij dat je het leuk vindt daar. Veel genieten he!
    X van je zus

  • 16 September 2014 - 21:20

    Sanne:

    Hoi lin, ik ben hartstikke blij dat je het leuk vindt daar. Veel genieten he!
    X van je zus

  • 16 September 2014 - 21:39

    Mama:

    He lieve stoere dochter van ons!
    Wat een leuk verhaal van jullie belevenissen. Druk met zonnen, zwemmen, gezelligheid en natuurlijk stage!! Gelukkig kunnen we tussendoor appen en skypen was ook top :) Zo leuk om te zien hoe je het naar je zin hebt, lekker je ding doet en lastige dingen (die auto he) gewoon goed oplost samen.
    Mooie foto's op Facebook, als jij er niet opstond ... zó uit de reisgids haha! Meissie, lekker genieten van deze prachtige periode. Heel veel liefs van papa, mama, je zussen en niet te vergeten Bo & Saar (ze staat echt vaak in de vensterbank naar buiten te kijken :)) Doei! xxx

  • 24 September 2014 - 18:44

    Tineke:

    Hee buurmeisje


    ik ben jaloers
    ik wil ook zon en snorkelen en vooral zonnen,
    maar lekker dat het je het zo naar je zin hebt.
    en wat een mooi verhaal.
    have fun
    knuffel van je buren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Stage lopen op Curaçao.

Recente Reisverslagen:

15 November 2014

Nog 1 nachtje

05 November 2014

Nog maar anderhalve week!

11 Oktober 2014

We zijn al weer op de helft!

15 September 2014

De eerste weken zitter er al weer op!

02 September 2014

Aangekomen op Curacao
Linde

Op stage op Curaçao.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 2308

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 15 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: